נרית רבינר, שותפה, מנהלת פיתוח אקדמי ומנחה בכירה

איפה הייתם היום בעיקר? האם בעיקר אתם, התודעה והמחשבות שלכם בתוכה הייתם בהווה- במה שקורה בכאן ועכשיו?
או שמא בעתיד בתכנון קדימה ותסריטים עתידיים שעלולים לקרות? או אולי בעבר בהיזכרות או אולי בהשוואות???

או אולי בכלל לא שמתם לב שעברתם בזמן ולא הייתם פה באמת???

***

בנערותי גדלתי על הסרט "בחזרה לעתיד" ואז "בחזרה לעבר" (או הפוך??? מי זוכר? 😊).

הוקסמתי מעצם המחשבה שאפשר לטייל בזמן.
והאמת שכולנו בפועל רוב היום מטיילים בזמן
ורוב הזמן לא חיים את החיים שלנו באמת!
תחשבו על זה רגע. תקראו שוב ותחשבו על זה:
כולנו בפועל רוב היום מטיילים בזמן
ורוב הזמן לא חיים את החיים שלנו באמת!

***

במרבית הרגעים שלנו במהלך היום, אנחנו לא באמת נוכחים בכאן ועכשיו ומה שקורה, אלא יותר עסוקים במחשבות חוזרות ונשנות, השוואות, תכנונים קדימה והזכרות חוזרת של העבר. רוב הזמן אנחנו לא חיים את החיים עצמם!

אז מה הבעיה עם זה? מעבר לזה שאנו לא חיים את החיים שלנו?

הבעיה היא גם כאשר אנו חווים לחץ, חרדה או כל מצוקה רגשית ונפשית- וכולנו חווים כאלה – אנחנו לרוב ב"חזרה לעתיד" או "בחזרה לעבר" או מדלגים בניהם.

וזהו המקור לסבל שלנו, אי הנוכחות בכאן ועכשיו, כי כשרגע תעצרו במהלך היום שלכם ובאמת תהיו ברגע.

בלי לחשוב מה עוד נשאר לכם לעשות היום.
בלי להיזכר למי אני צריכה להתקשר או משהו שמישהו אמר והכאיב לי.
בלי להיות מודאגים ממה יהיה או מכים על חטא על מה שהיה.
בלי להרגיש אשמה או בושה.
בלי לשפוט את הרגע על איך הוא צריך להיות.
אז מה כן??

פשוט להיות.
ברגע עצמו.
בחוויה שממש קורית עכשיו.
זה כשלעצמו מביא אושר.

הרגעים המאושרים בחיי, הם אלה שבהם אני שמה בצד את הפלאפון, משתיקה את המיינד שלי שחושב כל הזמן מה עוד נשאר לעשות… שמוטרד ממה עוד יהיה פה איתנו, שעייף מלפחד- אני שמה עליו מיוט. ואז אני יכולה באמת לשקוע בעיניים של הילדים שלי ובאמת לשמוע אותם צוחקים מהבטן ומגלגלים את הצחוק כל הדרך החוצה. באמת להרגיש את הרוח על פניי ולהתחמם באורה של השמש כשאני יוצאת החוצה. באמת להרגיש את הטעמים של מה שאני אוכלת ולכבד את הגוף שלי תוך כדי האכילה.

ועוד באמת ועוד באמת.

וזה יקרה כשרק תסכימו להיות נוכחים בכאן ועכשיו עם כל העושר של החוויה (ותמיד יש עושר בחוויה- כי תמיד עולם שלם מתקיים סביבנו).

אז מה עושים?

אז אם החוויה של הקושי/החרדה/הלחץ- מתקיימת בתודעה שלנו בעתיד או בעבר, הפתרון הוא לחזור כל הזמן לכאן ועכשיו!

ואיך עושים זאת?

יש כמה דרכים פשוטות. תבחרו אחת או יותר , תתמידו- ותופתעו לגלות מה זה מאפשר לכם מבפנים.

  • לשאול מידי פעם: איפה אני בזמן? ועם כוונה להחזיר את התודעה לנשימה. לשים לב לנשימות. כי הנשימה לא יכולה להיות בעתיד או בעבר. היא תמיד בגוף ותמיד בהווה.
  • הדרך המומלצת היא להקדיש כ- 10 דקות לפחות ביום למדיטציית מיינדפולנס. יש המון אפליקציות ומדיטציות מוקלטות. מי שמעוניין יש באתר שלנו בשל מרכז MNLP מקבץ של מדיטציות.
  • דרך נוספת לתרגל נוכחות בהווה היא פשוט לשאול מידי פעם: מה קורה עכשיו? בתוכי סביבי?. אפשר גם לשאול: למה אני לא שם/שמה לב עכשיו?
  • דרך מעניינת נוספת היא להאט- לעשות פעולות אוטומטיות שלרוב אנו עושים בלי לשים לב – להאט ולשים לב אליהן: לשים לב למגע של הידיים כשאתם שוטפים כלים, לשטוף לאט ולהרגיש את החמימות או לקרירות של המים, לראות את בועות הסבון נעלמות, את המים שזורמים, לשים לב לתחושות בגוף ולשטוף לאט… וכך אפשר לגבי כל פעולה שאתם עושים מידי יום ולרוב לא שמים לב בכלל שאתם עושים: צחצוח שיניים, מקלחת, אכילה, סידור הבית.

ומעניין כמה תופתעו לגלות שעצם העצירה והנוכחות בכאן ועכשיו כמה היא מאפשרת תגובה אחרת שמגיעה לכם בימים אלו

מי ייתן ותהיו נוכחים במלוא הוויתכם בחיים שלכם מרגע לרגע…!

2 תגובות. השאר/י חדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט