מה ראיתם היום: את היש או את האין?!

נרית רבינר, טריינר Mnlp -שותפה, מנהלת אקאדמית ומנחה בכירה במרכז Mnlp

בכנות, עם יד על הלב, כשאתם חושבים על היום או הימים האחרונים- במה יותר התמקדתם: במה שאין לכם או במה שיש?
במה שחסר, ודפוק, ולא בסדר במציאות בכם או באחרים?
או במה שטוב, קיים, נפלא- במציאות, בכם ובאחרים?

שימו יד על הלב ותענו לעצמכם בכנות.

ואם עניתם בכנות שהתמקדתם ב"אין" אז הבשורות הטובות שאתם ממש לא לבד
למעשה הבשורה היא שאתם אנושיים!

מחקרים רבים מראים שהנטייה הטבעית שלנו כבני אנוש היא דווקא לשים לב למה חסר.

  • מה אין
  • מה לא בסדר
  • מה לא טוב
  • מה לא יפה
  • במה נכשלנו ובמה אנחנו לא טובים.
  • או המציאות
  • או האדם האחר.

וזו נטייה לא מטיבה ברוב המקרים כי היא מגיעה עם משקפים שיפוטיות ולא עיניים שסקרניות וחוקרות עם משקפים מצמצמות ומיואשות, ואנחנו רוצים להביא משקפיים מטיבות: סקרניות, חוקרות, מאמינות.

במחקר שעשו גילו שחווית הצלחה נשארת בתודעה שלנו לעד 4 שעות ואילו חוויה של כשלון עלולה להישאר ימים, שבועות ואף שנים.

ואולי אתם מהנהנים עכשיו כשאתם חושבים על חוויות הכשלון שליוו אתכם כל כך הרבה

ואולי תרצו לדמיין איך זה ירגיש להתחיל לשים לב למה שטוב וקיים בחיים שלכם ובכם ובתוך אחרים…? איך העולם יראה אז כשתביאו משקפים מטיבות…?

אחת מהנחות היסוד שהכי עוזרת לנו ולסטודנטים שלנו אומרת כי:

האנרגיה זורמת למקום שבו תשומת הלב מתמקדת

תחשבו על זה רגע.
הנחת היסוד הזו מלמדת אותנו שכדאי להתמקד בחיים שלנו בדברים הטובים, כי לשם תזרום האנרגיה ותיצור מציאות מייטבית, כי הדבר שבו אנו מתמקדים הולך ומתעצם.

הכיוון והדבר שבו אתמקד יגדיר את האנרגיה שלי, הנחת יסוד זו מלמדת אותנו לכוון את תשומת הלב שלנו, להתמקד בטוב במה שיש ולא במה שאין, להביא תשומת לב מכוונת למה שכן קיים לשפע שאולי נסתר בימים לפעמים אך לגמרי נוכח.

אם רק תסכימו להסיט את תשומת הלב שלכם, תופתעו לגלות שהאנרגיה שתחושו ותשדרו לעולם תהיה גם היא של טוב ושפע, אנרגיה זו תלך ותתעצם…

אז מה עושים?

  • מכוונים אחרת את פנס תשומת הלב שלנו מתוך כוונה ומחויבות לבריאות הנפשית שלכם, אתם בוחרים להתמקד במה שיביא לכם אנרגיה טובה ומטיבה. סקרנית, חוקרת ומאמינה בטוב.
  • תסכימו לשאול את עצמכם שוב ושוב: מה נהדר כרגע? מה טוב בכאן ועכשיו? על מה אני מוקירה תודה.
  • בחרו לפתוח את היום שלכם עם תרגיל הודיה. מצאו בכל יום 3 דברים שונים להודות עליהם. העריכו את הגדולים והקטנים. את הבולטים והשקופים.
  • אם חשקה נפשכם בתרגול הודיה שמרחיב את הלב ומביא אנרגיה טובה- מוזמנים ללחוץ כאן.
  • מצאו לפחות 5 פעולות שעושות לכם טוב על הלב, שמשמחות אתכם. ובצעו אותם כדי לשמוח! כי אין ריפוי מבורך כמו שמחת הלב. זה יכול להיות ריקוד, האזנה למוזיקה אהובה, טיול בטבע, ביקור בים, הליכה, שיחה עם חברה טובה ועוד ועוד.

זכרו להיות מחויבים ומחויבות לבריאות הנפשית שלכם! זכרו לראות את היש ולהוקיר עליו תודה.

מי ייתן ותוקירו תודה על השפע שבכם. על היותכם
צוות מרכז MNLP.

"המשובח שבמיני ההתעמלות עם יגיעת הגוף, הוא תנועת הנפש מן הצחוק והשמחה. כי רבים סרו חוליהם בסיבת שמחה בלבד. ראוי לעסוק בתנועת הנפש יותר מתנועת הגוף. ותכוון בכל מיני ההתעמלות יחד עם היגיעה – שמחה ושעשוע וגילה" (הרמב"ם – פרקי משה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט