להתיידד עם הפחד

אחרי שהכרת את הכוחות הטמונים בך, זיהית את הפחדים ולמדת להתבונן בהם ללא פחד מהפחד

נעבור לתרגול יומי

תרגיל ראשון: זיהוי חווית הפחד או החרדה.

עליכם לקחת מחברת שנקרא לה: יומן לחקירה והתבוננות יומית דרך הלב.
א) כיתבו במחברת אילו מצבים עוררו בכם היום פחד או חרדה.שימו לב לכל מצב המעורר אצלכם פחד או חרדה, זה יכול להיות משהו חיצוני, כמו ללכת ברחוב וכלב רודף אחריכם, או מצב שבו משהו מבפנים מעורר בכם איום, כמו קוצר נשימה, או דופק מהיר.

ג) כתבו לאילו שינויים גופניים שמתם לב:

האם הבחנתם בשינוי בקצב הלב? מתח בשרירים? רעד פנימי? התמקדות בגורם החיצוני המאיים (למשל נחש) או בגורם פנימי (תחושה לא נעימה)?

ד) כיתבו כל מחשבה שעולה. אם אתם מתקשים לזהות מחשבות ספציפיות, שימו לב אם אתם שואלים את עצמכם את השאלה ״מה יקרה אם…״ זו שאלה  אשר מפנה לאירועים שאינם בשליטתנו( למשל- מה יקרה אם תהיה רעידת אדמה?) הדאגה תצוף שוב ושוב ולא נוכל לשנותה.

ה)השאלה היא: איזה דחף או צורך עולה בכם כשאתם במצב של פחד או חרדה? לצרוח? לברוח? להיעלם? מה בא לכם לעשות?

ו) כאן אתם כותבים את כל מה שאתם באמת עושים. איך אתם מגיבים לפחד או לחרדה? האם בנשימות עמוקות?  תפילה? מדיטציות? שתיית אלכוהול? סמים? אוכל מנחם? כסיסת ציפורניים? מורטים את העור סביב הציפורניים? כיתבו הכל, גם שלילי וגם חיובי, כי חשוב שתפנו את תשומת ליבכם גם לחוזקות שבכם ולהיזכר בכוחות שלכם שפגשתם בתחילת התרגיל, זוכרים?

ניהול יומן כזה מעמיק את הזיהוי והמודעות העמוקה. זהו שלב חשוב מאוד בהתמודדות עם הפחדים

בהצלחה.

, , , , ,
הפוסט הקודם
האומץ לפחד
הפוסט הבא
רגע לפני קבלת תעודות

Related Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט