מדיטציה של סליחה/ ג׳ק קורנפילד

קיים תרגיל מדיטציה רשמי שיכול לעזור לנו לטפח את היכולת לסלוח. בתרגיל אנו מבקשים סליחה וסולחים בשלושה כיוונים.

במנזרים הבודהיסטים חוזרים הנזירים על התרגיל מאות פעמים עד שהוא נעשה טבעי ללב.

שבו בנוחות ואפשרו לעיניכם להיעצם ולנשימתכם להיות טבעית וקלה. הניחו לגופכם ותודעתכם להירגע. נשמו בעדינות לתוך אזור הלב.

הרשו לעצמכם לחוש במחסומים שהקמתם וברגשות שאתם נושאים בתוככם בגלל שלא סלחתם – לא סלחתם לעצמכם ולא סלחתם לאחרים.

הניחו לעצמכם לחוש בכאב הנובע מכך שחתמתם את ליבכם.

המשיכו לנשום בקלות והתחילו לבטא את המילים הבאות, תוך שאתם מאפשרים לתמונות ולרגשות העולים בכם להעמיק תוך כדי שינון.

סליחתם של אחרים:

קיימות דרכים רבות בהן הזקתי לאחרים, בגדתי בהם, נטשתי אותם, גרמתי להם לסבול, בדעה צלולה או מתוך בורות, מתוך הכאב שלי, הפחד, הזעם והבילבול שחשתי.

היזכרו והעלו בדימיונכם את הדרכים שבהן פגעתם באנשים אחרים. ראו את הכאב שגרמתם מתוך הפחד והבילבול שלכם. חושו בצערכם, הרגישו את החרטה שעולה בכם. הרגישו שאתם מוכנים סוף סוף להשתחרר מהמועקה ולבקש סליחה.

קחו לכם את כל הזמן הנדרש כדי להעלות בדימיונכם כל זיכרון שעדיין מעיק על ליבכם. פנו לכל אדם שעולה בתודעתכם ואימרו לו בעדינות: אני מבקש את סליחתך, אני מבקש את סליחתך.

סילחו לעצמכם:

בדיוק כשם שגרמתי סבל לאחרים, כך היו דרכים רבות בהן הכאבתי לעצמי ופגעתי בי. בגדתי בעצמי ונטשתי את עצמי פעמים רבות במילה, במחשבה או במעשה, בידיעה או מתוך בורות.

חושו בגופכם ובחייכם היקרים. הניחו לעצמכם לראות את הדרכים שבהן פגעתם והכאבתם לעצמכם. דמיינו את המקרים, היזכרו בהם.

חושו בצער שנשאתם בליבכם מאז, והרגישו שאתם יכולים לשחרר את המטען הכבד.

סילחו לכל מקרה פגיעה, בזה אחר זה. אימרו לעצמכם: על כל הדרכים בהן פגעתי בעצמי, במעשה, או במחדל, מתוך פחד, כאב, או בילבול, אני מוכן כעת ליסלוח לעצמי מכל הלב. אני סולח לעצמי. אני סולח לעצמי.

סילחו לאנשים שפגעו בכם או הכאיבו לכם:

בדרכים רבותנפגעתי מאחרים שהכיאבו לי, התעללו בי, או נטשו אותי, בידיעה או מתוך בורות, במחשבה, במילה או במעשה. כל אחד מאיתנו נבגד. אפשרו לעצמכם בדרכים הרבות שבהן היה הדבר הזה נכון ולדמיין אותן. הרגישו את הצער שאתם נושאים אחתכם מהעבר. כעת, חושו שאתם יכולים לשחרר את מטען הכאב הזה על ידי סליחה הדרגתית, ככל שליבכם מוכן. אימרו לעצמכם: אני זוכר את הדרכים הרבות שבהן אחרים פגעו בי, הכאיבו לי, פצעו אותי, מתוך פחד, בילבול, או כעס. נשאתי את הכאב הזה בליבי די זמן. עד כמה שאני מוכן, אני סולח לכם. אלו מכם שגרמו לי צער, אני מגיש לכם את סליחתי. אני סולח לכם. הניחו לעצמכם לחזור בעדינותעל שלושת כיווני הסליחה האלו, עד אשר תרגישו תחושת שיחרור בליבכם. במקרים שבהם חשתם פגיעה גדולה, לא תמיד תבוא תחושת השיחרור. למעשה, אתם עלולים לשוב ולחוות את המעמסה, את הכאב ואת הכעס שאותם חשתם בעבר. געו בהם ברכות. היו סלחניים כלפי עצמכם על שאינכם מוכנים עדיין להשתחרר וללכת הלאה. אי אפשר לכפות סלחנות. היא לא יכולה להיות מלאכותית. פשוט המשיכו לתרגל והרשו למילים ולתמונות לחלחל בהדרגה, דרכן. עם הזמן תוכלו להפוך את המדיטציה על הסליחה לחלק קבוע מחייכם, תוך שאתם מרפים מהעבר ופותחים את ליבכם לכל רגע חדש בטוב לב אוהב ונבון.

מאחלת לכם חתימה טובה ושקט מבפנים.

, , , , , , ,
הפוסט הקודם
סליחה מעומק ליבי
הפוסט הבא
מיינדפולנס והקלה על מצוקות החיים

Related Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט